Süni csoport - kis csoport

Süni csoport - kis csoport

 

  • Létszám: maximum 18 fő
  • Akik várják a gyerekeket: Eszter és Zsófi, bemutatkozásukért kattints ide!
  • Korosztály: 3-4 éves gyermekek
  • Nyelv: magyar, játékos angol tanulás

Ebben a csoportban 3-4 éves gyerekekkel foglalkozik 2 óvónő és 1 dajka.

Tudjuk, milyen izgalom minden családban a gyermek óvoda kezdése. Első új közösség, ismeretlen környezet, sok új gyerek, óvónők. Ennek tudatában készülünk kedves új óvodásaink fogadására.

Fontosnak tartjuk, hogy a gyermekeknek szeretetteljes légkörben, érzelmileg gazdag mindennapokat teremtsünk, így biztosítva számukra a testi, lelki, szellemi fejlődést. Ne izguljatok! A gyermeketeket olyan szeretettel és gondoskodással fogadjuk, hogy hamarosan örömmel indulnak az oviba. A magyar nyelvű foglalkozások mellett, magánóvodánk saját angol nyelvű programjának bevezetésére ebben a csoportban is sor kerül. Budapest 12. kerületében a Normafa környéke jó lehetőséget nyújt a természet felfedezéséhez, nem lehet elég korán kezdeni a túrázást, ezen a jó levegőn!

 


Süni Csoport

20140520 103818
20140520 103829
20140520 103859
20140520 103938



Beszoktatás

Minden esetben a szülőkkel együtt zajlik a beszoktatás. Ez azért fontos, hogy egy kicsit betekintést nyerhessen a szülő is a csoport életébe és a gyermeknek is nagyobb biztonságot jelent, ha az első napokban még az anyukája is mellette van. Eleinte csak a délelőtti játékon vesznek részt az újonnan érkező. Megismerik az új óvodai környezetet,a gyerekeket, munkatársainkat. Közben mi is megismerhetjük őt, hogy milyen játék érdekli leginkább, óvatos megfigyelő, vagy bátor kezdeményező? A szülőkkel is tudunk ilyenkor szót váltani, fontos ismereteket osztanak meg velünk gyermekükről. Pár nap elteltével már ebédig velünk tölti a délelőttöt a gyermek, közben kérjük az édesanyákat, hogy fokozatosan vonuljanak háttérbe. Akár el is mehetnek az óvodából pár órára. Ha azt látjuk, hogy a gyermek biztonságban érzi magát, megbízik bennünk és képes a szülő nélkül is „boldogulni” a csoportban, akkor már a délutáni pihenő időre is maradhat. Mindent elkövetünk, hogy a gyermek óvodába való befogadása zökkenőmentes legyen. Nagy segítség ebben ha a szülő pozitív érzelmeket sugároz gyermeke felé.


Ovisaink napi élete

Kis óvodásaink napirendje a szabad játék köré rendeződik. Ezen belül történik a beilleszkedés, a folyamatos és rugalmas napirend, valamint az egyszerűbb szabályok megismerése. Játék, játék, játék és jó hangulat. Olyan sok mindent tanulnak itt a gyerekek, hogy nem kell semmit elsietni. Jut rá idő. Érezzék jól magukat, legyenek biztonságban, ezután a kedvük is megjön minden szép és jó iránt.

A fokozatosság elvét követve célunk az önállóság kialakítása.

Különleges élményeket is biztosítunk számukra. Ha kedvük tartja pl. néptáncolhatnak, báb előadást nézhetnek, máskor különleges kis állatokkal ismerkedhetnek meg az óvodában.


Angol nyelv játékos bevezetése

Az angol nyelv bevezetését rövid dalokkal, versikékkel kezdjük, szókincsbővítő játékokkal gazdagítjuk. Bábokkal, képekkel, zenékkel és mozgásos játékokkal vezetjük be az idegen nyelvű ismeretszerzést. Angol nyelvű mesék olvasásával ismertetjük meg a színek, gyümölcsök, állatok, számok, tárgyak neveit. A mindennapi szituációkban, élethelyzetekben is elhangzanak angol szavak vagy kifejezések, amelyeket az adott pillanatban össze tud kötni a gyermek a cselekvéssel, így azonnal megérti a jelentését is. Ez hasonlóan történik, az anyanyelv elsajátításával.

Egy alapszókincset sajátítanak el meséken, dalokon és verseken keresztül. Bemutatkozás, köszönés és a kérés angol kifejezéseit megfelelően használják. Hallás után megismernek különböző utasításokat pl.: Be quiet! Enjoy your meal! Put the toys away! Stb. Utazás során meglepően jól használják megszerzett tudásukat.


Képzelet és kézügyesség fejlesztése

Sorolhatnánk azt a folyamatosan bővülő tevékenységet, amit az óvodánkban a gyerekek velünk, óvónőkkel és egymással folytatnak. Nem telik el nap mese nélkül, verset mondani és dalolni is lehet, sőt mindezeket le is lehet rajzolni, festeni, de egyéb technikával is lehet alkotni. A szerep játékokhoz nem csak kész eszközöket lehet használni! Külön értéke van a saját készítésű kiegészítőknek, ami nem csak élvezetes, de felettébb fejleszti a képzelőerőt és a kézügyességet is.


Természet megismerése játékosan, fokozatosan

Kora tavasztól késő őszig igyekszünk minél több időt a szabadban tölteni. Mozgásos tevékenységeinket is az óvoda tágas, zöld udvarán valósítjuk meg. Kezdetben csak az óvoda udvarán, de később, egyre távolabbi sétákat, kirándulásokat is tervezünk a közeli parkokba, erdőkbe.

Séták, kirándulások, mind megannyi élmény, ismeret, amit számos foglalkozáson fel lehet használni. Minden, mindennel összefügg. A sétákon gyűjtött kincsek, termések, levelek, virágok, színes tollak felhasználásra kerülnek a gyerekek alkotásaiban. Mindig az éppen aktuális évszak természeti ajándékait figyeljük meg.

Termjarok18101801
Termjarok18101802
Termjarok18101803
Termjarok18101804
Termjarok18101805
Termjarok18101806
Termjarok18101807
Termjarok18101808


Mozgás megszerettetése a gyermekekkel

A gondolkodás fejlődése szorosan összefügg a mozgással, annak fejlődésével. A gyerekek spontán mozgását tudatos fejlesztéssel egészítjük ki.

Óvodánk nagy tornatermében válik rendszeressé a napi testnevelés, a mozgásos játékokkal motiválva.


Zene és koncertek a muzikalitás erősítésére

Rendszeresen látogatunk gyermekszínházi darabokat, bábelőadásokat, kortárs zenei- vagy akár klasszikus zenei koncerteken is részt veszünk, amelyek egy részére, az óvoda nagytermében kerülnek megrendezésre.

A koncerteken megismert dalokat az óvodában újra hallgatva válik közkinccsé a zene.


Kapcsolattartás a szülőkkel

A szülőkkel a reggeli érkezéskor és a délutáni távozáskor is igyekszünk néhány mondatot váltani. Szeretünk értesülni, a gyermek reggeli érkezésekor az adott napi hangulatáról. Ha valami rendkívüli esemény történt, vagy szeretnénk egy fontos dologról tájékoztatni a szülőt akkor igyekszünk azt minél hamarabb, megosztani vele. Fogadóórára is van lehetőség, előre egyeztetett időpontban, ahol nyugodt körülmények között meg tudjuk beszélni a gyermekkel kapcsolatos dolgokat. Mi, mint a szülő nevelési partnerei, bármikor rendelkezésére állunk.


Óvodapedagógusok bemutatkozása

 

ZSÓFI

Én is nagyon szerettem óvodába járni. Óvónőként,  engem is örömmel tölt el, ha látom, hogy óvodásaim szívesen jönnek hozzánk. Sikerélmény számomra a gyerekek fejlődését látni. Zenei tanulmányaim és a zene iránti elkötelezettségem miatt is az óvodai munkámban, egyik kiemelt terület a zenei nevelés. Mivel mai világunk szinte nélkülözhetetlen eleme az anyanyelven kívüli idegen nyelv ismerete, örömmel veszek részt a gyerekek angol nyelvi felkészítésében.

A különböző vizuális technikák megismertetése a gyerekekkel, örömforrás számomra is. Egy egy nehéz nevelési szituáció sikeres megoldása megerősít abban, hogy jól választottam hivatást.

 

ESZTER

Már kislány koromban eldöntöttem, hogy óvónő szeretnék lenni. Mindig is szerettem a kisebb gyerekek társaságát, játszani velük, gondoskodni róluk.

A legszebb dolog a szakmámban, hogy a gyermekeket érzelmekkel és értelemmel gazdagíthatjuk. Látni, hogy nap, mint nap tanulnak valami újat, és ehhez mi is hozzájárulunk. Meglátni minden gyermekben az egyéniséget. Hiszen minden gyerek önálló indivídum.

Szakmai tevékenységemben erősségemnek tartom, hogy szeretetteljes, nyugodt légkört tudok teremteni a csoportomban, a gyerekekkel könnyedén megtalálom a hangot, pozitív kapcsolatot tudok kialakítani velük, amely az együttműködésünk alapja.

Az óvoda pedagógiai programjában, óvoda alapítójának célkitűzése, a „Boldog óvodás kor” megteremtése, így az egyik legfontosabb feladata az óvodának a szeretetteljes, családias légkör megteremtése az óvodás gyermekek számára,- amelyet mi óvónők tudunk a gyerekek felé hitelesen közvetíteni.


Nálunk nincs nyílt nap, mert minden nap nyílt nap!

Látogasson meg gyermekével Ön is minket, és ismerje meg óvodánkat természetes, mindennapi körülmények között!!

Kérjen időpontot a lenti űrlap kitöltésével!

Időpont egyeztetéshez kérjük töltse ki az alábbi űrlapot, és visszahívjuk!


Részlet Diane Loomans gondolataiból a gyermeknevelésről

„Ha elölről kezdeném a gyereknevelést,…
……példálózás helyett példát mutatnék;
nem siettetném a gyermeket, hanem hozzá sietnék….."


Rólunk

Óvodánkat, 1981-ben alapította Pege Zsóka, még a XII. kerületi Böszörményi úton.

Rövidesen kevés lett a hely a fokozatosan növekvő igények miatt, ezért a Gellért hegyre, majd jelenlegi helyére költözött.

Adatvédelmi szabályzat 

Impresszum

Kapcsolat

Pingvin Óvoda & Bölcsőde

1121 Budapest, Eötvös út 2.

06 20 546 6137

info@pingvinovoda.hu

Kapcsolatfelvétel