Teddy Csoport tavaszi hírei

Izgalmas februáron vagyunk túl, sok új élménnyel gazdagodva.

Január utolsó napján ellátogattunk a Természettudományi Múzeumba, ahol egy mamutokról szóló interaktív előadáson vettünk részt.  Megtudtuk mikor és hogyan éltek ezek a hatalmas állatok, kezünkbe vehettünk, igazi mamut fogat és az állatnak különböző csontjairól készült élethű másolatot. Egy külön kis szobában kezdődött a program, majd egy rövidebb tárlatvezetésen megnéztük a témához kapcsolódó emlékeket. A program végén pedig lehetőségünk nyílt arra, hogy őskőzetekkel papírra barlangrajzokat készíthessünk. Remek kaland volt, tavasszal biztosan visszamegyünk, majd hogy még több dolgot megnézhessünk.

Február 5-én megtartottuk a csoportban a Kínai újévet, ez már több éves hagyomány nálunk. Idén a disznó az év állata, így  malacos színezőket adtunk a gyerekeknek, idén lámpás helyett kínai jelekkel díszített borítékokat készítettünk melyekbe jókívánságokat szokás tenni, ebédnél pedig kipróbálhatták a gyerekek a pálcikával való evést. Meglepően ügyesek voltak.

Ezen a héten voltunk a közeli erdőben kirándulni, megfigyeltük a madárhangokat, távcsővel  próbáltuk megkeresni, meglesni a hangok gazdáit. A kirándulás végén elhelyeztük a saját készítésű madár etetőket.

Nem feledkeztünk el a Valentin napról sem. Elmeséltük a gyerekeknek, honnan ered ez az ünnep, milyen történetek, hagyományok illetve szokások jellemzik.
Varrtunk szíveket, lehetett szíves üzenetet, ajándékot színezni és ragasztani is. Rózsaszín felhőkben „úsztunk” ezen a héten.

A hónap közepén Gryllus koncerten voltunk Maszkabál címmel, ezzel is megalapozva a farsangra hangolódást. Kiváló program volt, a gyerekek kívülről fújták az összes dalt, igazi koncert hangulat kerekedett. Öröm volt látni, hogy Gryllus és a gyerekek között milyen különleges kapcsolat van, egymásra hangolódás, jól ért a kicsik nyelvén.

Ezen a héten folyamatosan gyűjtöttük a már nem használt ruhadarabokat az elkövetkezendő Rongyos bálunkra. Témául az erdő állatait választottuk. Volt hód, medve, róka, sün és két gyönyörű erdei virágunk is.

A süni csoportot meghívtuk magunkhoz, rendeztünk egy kis jelmez bemutatót, majd táncos és ügyességi játékokat játszottunk. Nagyon szeretnek a gyerekek táncolni, bulis zenékre mozogni, olyannyira, hogy sokan azt kérték, hogy az udvarra is vigyük le a magnót, hogy ott folytathassák a mulatságot.

Persze az igazi nagy farsangi bulit a következő hétre szerveztük, nem akartunk elvenni a farsangi hangulat fényéből, a játék és meglepetés nagyobb részét erre az alkalomra tartogattuk. Ez a február valóban a véget nem érő mulatozásról szólt, szerettük volna elüldözni már a telet és tárt karokkal vártuk a napsütéses tavaszt.

Tavaszvárás jegyében hóvirágokat készítettünk, többféle technikát alkalmazva. Összetett feladat volt, de a végeredmény csodálatos lett. Volt, aki megjegyezve a hajtogatási módot, otthon is készített ilyen virágot nőnapra, illetve a családot is megtanította.

A farsangi hét elején rengeteget beszéltünk a népszokásokról, mind a magyarországi mind a környező országok hagyományairól a tavaszvárással kapcsolatban. Ismeretterjesztő videót néztünk a busójárásról, a fejdíszek készítéséről. Hangszereinket is elővettünk, minél nagyobb zajt csapva hogy elijesszük a telet, illetve ritmikus játékokat is játszottunk, ami szintén favorit a gyerekek körében. A velencei karnevál jegyében gyönyörű, színpompás, csillogó és tollakkal díszített álarcokat is készítettünk.

A jelmezbe öltözős napot megelőzően még a Katica Együttessel koncerteztünk, kicsik nagyok együtt.

Farsangi bulinkon célba dobós játékkal kezdtünk, közkívánatra nem hiányozhatott a székfoglaló sem. Volt még fánkevő verseny, páros etető verseny és szívószálas ivó verseny is, de ezúttal nem pohárból, hanem mélytányérból kellet a gyümölcslevet szürcsölni. Mindenki remekül szórakozott, jól éreztük magunkat, amit mi sem jelzett jobban, minthogy ismételten elhangzott a gyerekek szájából, hogy ez volt a legjobb napjuk. Ezek a szavak valósággal megmelengetik az óvó nénik szívét.

Vidám hangulatban zárult ez az időszak is, de már nagyon várjuk a tavaszt, hogy jó nagyokat tudjunk kirándulni, piknikezni.

Március

Márciusban már a Normafán is megjelentek a tavasz első jelei, (később, mint a város déli részein) így mi is belekezdhettünk „Tavaszi zsongás” című projektünkbe, melynek keretein belül megfigyeléseket végeztünk a természetben.

A tavaszvárás jegyében látogattunk el a Jókai klubba, ahol a Kolompos Együttes interaktív koncertjét nézhettük meg. Volt itt rengeteg tánc, ének és persze mókázás, amit a gyerekek nagyon élveztek, így jókedvvel utazhattunk vissza az óvodába.

Március 15-e emlékére nemzeti színű szélforgókat készítettünk. Sajnos az időjárás nem engedte, hogy kitűzhessük őket a szabadban, de a gyerekek így is nagyon élvezték a játékot a nagy papír forgókkal.

Következő héten már az igazi napsütéses tavaszt is élvezhettük, így kihasználva a jó időt kirándulni mentünk a Budai várba. Alaposan szétnéztünk, megvizsgáltuk a Hadtörténeti Múzeum előtt kiállított ágyúkat, a környék különleges szobrait és régi épületeit. Megcsodáltuk a Mátyás templomot, és a kilátást a városra, valamint a Siklót és a Sándor palota előtt mozdulatlanul álló őröket.

A jó időnek köszönhetően a természetben is akadt elég megfigyelni valónk. Fel is kerekedtünk a Budai Arborétumba, hogy szemügyre vehessük a tavaszi növényeket és virágokat. Rengeteg, a gyerekek számára már ismert virágot láttunk, és sok újat is megismerhettünk. Többek között színes tulipánokat, nárciszokat és aranyesőt láttunk, de találkoztunk cédrusfával, borókával és különböző vetemény- és fűszernövényekkel is.

A MOM Kulturális Központ nagy színpadán Ilók és Mihók meséjét láthattuk. A kedves és vicces interaktív népmesét hamar megszerették a gyerekek, fülbemászó dalait pedig még a hazafelé úton is dalolták.

Rólunk

Óvodánkat, 1981-ben alapította Pege Zsóka, még a XII. kerületi Böszörményi úton.

Rövidesen kevés lett a hely a fokozatosan növekvő igények miatt, ezért a Gellért hegyre, majd jelenlegi helyére költözött.

Adatvédelmi szabályzat

Impresszum

Kapcsolat

Pingvin Óvoda & Bölcsőde

1121 Budapest, Eötvös út 2.